L'altre dia vaig tenir l'oportunitat de parlar amb una de les persones que ha demostrat que això de l'excursionisme 2.0 existeix.
Fa poc més de deu anys va començar una pàgina web de temàtica excursionista purament personal. Avui dia, s'ha transformat en una comunitat virtual amb 7.000 persones registrades que rep unes 8.000 visites cada dia.
Aquesta comunitat -amb membres a Catalunya, Madrid, el País Basc, la resta d'Espanya i Sud-Amèrica, per aquest ordre- actualment funciona com una autèntica comunitat virtual, és a dir, sense que ningú s'hagi d'encarregar d'aportar contingut a la plataforma, sinó que aquesta creix diàriament amb les interaccions dels seus membres.
Com que la comunitat va començar a créixer, fa tres anys es va decidir constituir-se com a entitat federada a la FEEC. Aquest club actualment té cap a 800 socis i segurament aquest any serà el club amb major nombre de federats de Catalunya.
Aquest nombre de visites ha permès que el que s'ingressa en concepte de publicitat permeti pagar les despeses de mantenir la infraestructura de la comunitat.
De fet, el cas de Madteam demostra que es podia fer una web interactiva i participativa fins i tot abans de la moda del 2.0. El que caldria esbrinar és fins a quin punt aquesta experiència hagués estat possible sense l'existència d'una empresa com Google.
6 comentaris:
Molt interessant. Planteges el gran problema de la web 2.0: finançament. Només gràcies a Google? Això té viabilitat?
Un aspecte que no queda del tot clar és si una comunitat virtual com aquesta pot suplir a una comunitat presencial. L'èsser humà necessita les relacions humanes, i el teclat i la pantalla no ho acaben de substituir.
Probablement el model de futur sigui el mateix que el de Madteam, una combinació d'una potent comunitat virtual amb petites comunitats presèncials.
Per seguir-ho,
Engrescat per la teva entrada, vaig fer una volta per la web de Madteam, i al veure que teníem preparada una sortida que encaixava amb els meus plans, vaig pensar que el millor, era veure això del 2.0 per a mi mateix. La sortida i la gent genial, malgrat la pluja, però lo del 2.0 no ho tinc tan clar. Ja us ho diré a la propera, que segur que hi serà!
http://gauachet.blogspot.com/2008/06/liquens.html
El concepte de 2.0 fa referencia a l'interactivitat dels usuaris en el portal. www.madteam.net :)
David. (creador madteam.net)
Hola a tots!
El concepte 2.0, per sort, és més ampli. Volia afegir que l'efecte blogger - o llibres de piades on line - també són 2.0+. El que és important, per a mi, és que a la comunitat blogger, ningú té la exclusiva, la finalitat d'aquests blogs és, per a mi, la necessitat humana de compartir, sense altra intencionalitat.
Al madteam.cat, trobareu els blogs de la comunitat, amb el format i comunitat blogger que es desitgi, per a proporcionar la major llibertat al participant.
La comunitat B2EC, d'escaladors catalans, també és un bon exemple. L'important, com a qualsevol comunitat, són les persones, no les eines.
Si, segurament el 2.0 es quelcom mes del que podem imaginar. La clau deu ser, com fer-ho per no reproduir els esquemes de les entitats i fer que aquestes eines permetin superar els moments baixos del associacionisme. Per que si us hi fixeu, no tothom que hi es hi participa, així que correm el risc de acabar disfrutant amb la nostra pròpia endogàmia. Difícil d'explicar oi?, que en penseu?
Normalment les persones tenim la necessitat de relacionar-nos amb altres persones, i acostumem a fer-ho per "gremis".
Per això, en un moment de crisi de l'associacionisme excursionista (ojo, que caldria matisar!) l'excursionisme 2.0 i les comunitats basades en blogs tenen el seu sentit.
Publica un comentari a l'entrada