divendres, 13 de febrer del 2009

Captius de la política

No segueixo l’entrellat de les eleccions a la FEEC, que consti.
El que em preocupa és que, com a excursionista de base que sóc, s’està jugant el futur d’un àmbit que m’interessa sense que ningú m’hagi demanat la meva opinió. A mi, ni a ningú!
Vull dir que no m’agrada aquest sistema d’haver de triar qui dirigeix l’entitat mitjançant el vot delegat dels representants de les entitats. Tot i que ho accepto perquè és legal i legítim.
És força clar que, en el si de les entitats, entre excursionistes de base i els seus dirigents hi ha una gran desconnexió. La desconnexió encara deu ser més gran entre aquests i la Federació, que és vista com la tramitadora d’assegurances.
Ja sé que la FEEC és una federació d’entitats, però no m’acaba d’agradar aquesta desconnexió entre les bases i els estaments directius.

En fi, simplement, que no m’agrada.
Potser les coses canviarien si la federació es convertís en una federació de persones. I tant que canviarien: algunes entitats tancarien en quatre dies.
En fi, simplement, que no m’agrada.

(continuo pensant)

3 comentaris:

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Pregunta: què et fa pensar que si la federació es convertís en una federació de persones, algunes entitats tancarien en quatre dies?
(i no és que sigui jo partidari d'aquest canvi).

Francesc ha dit...

Ho dic en el sentit que si la gent pot sortir d'excursió sense passar per les entitats (com ja passa) i no t'haguessis de treure la tarja mitjaçant cap entitat, no tindria massa sentit ser d'una entitat...

enric faura ha dit...

A veure, varis temes.

a) la representació política. És un tema complex i de mala solució. Votació directa, indirecta, proporcional, representativa... Cap sistema s'ha demostrat òptim.

A mi el sistema no em sembla incorrecte, ja que és una federació d'entitats, no de persones. Ara bé, el que caldria seria que dins de cada entitat hi hagués un sistema de votació intern per tal de decidir el vot de l'entitat, i aquest no el decidis el president o la junta.

b) una federació de persones (esportistes/excursionistes/muntanyencs)? Per què no? Però les entitats no ho permetran.
Algunes desparexerien? Si, i tant, i no passaria res, se'n crearien de noves.